Drakonas atvyksta!

Rokas Stonis
2017-01-12
„Drakonas atvyksta!“

Tai turėjo būti dar vienas šių metų „Scanoramos“ filmas, kurį apibūdinsiu „nu jo, šitas neblogas“. Tačiau tai buvo vienas tų filmų, kuriems pasibaigus nustoti apie juos mąstyti labai sunku. Šiam filmui neišeitų priskirti nei vienos rūšies nei žanro. Filmas prasideda lyg film noir detektyvas, tačiau staiga įgauna dokumentinio kino atspalvių, susitikdami su antgamtinėmis jėgomis veikėjai pradeda gvildenti konspiracines teorijas. Hipnotizuojantys rytietiški ritmai tiek vaizde, tiek ir garso takelyje priverčia šimtą septynias minutes žiūrėti tik į kino ekraną, nemąstyti apie nieką kitą.

Pats filmo autorius teigia turėjęs kelias idėjas, ilgą laiką vyravusias kasdieniuose jo apmąstymuose. Mani Haghighi nusprendžia apie jas sukurti filmą, kuris laviruotų tarp tikrovės ir fantastikos ribų. Taip drakono legenda, iš pogrindžio atsiradęs kūdikis, kartu su simboliškais elementais ir istorija apie režisieriaus seneliui kuriant filmą dingusį garso režisierių yra sujungiami su detektyvo Babakas Hafizis ir geologo bei garso režisieriaus hipio bandymu išsiaiškinti įtartiną politinio kalinio savižudybę. Veiksmas vyksta kapinėse, kurių centre stovi prieš daug metų į sausumą ištemptas burinis laivas. Suintriguojant faktu, jog filmas paremtas tikra istorija, veikėjai kartu su žiūrovais patalpinami į haliucinacijų, simbolių ir paranojos kupiną erdvę ir yra priverčiami aiškintis ne vieną naują paslaptį.

Kaip ir kiekvienais metais „Scanoramos“ programoje pateikiamas žiūrovui nepataikaujantis kinas. Festivalio koncepciją atspindi ir šis naujosios Irano bangos režisieriaus Mani Haghighi darbas. Iranas yra viena valstybių, kurios menininkams tenka susidurti su cenzūros barjeru. Norėdami šią kliūtį apeiti menininkai yra priversti ieškoti išradingų metodų savo provokuojančioms idėjoms skelbti. Ne išimtis ir „Drakonas atvyksta!“ Tarp gausybės mistikos ir veiksmo drąsiai ir originaliai kalbama apie valdžios susidorojimą su jai nepalankiais piliečiais bei jų tardymus, įtvirtinamas dar vienas – politinio trilerio, žanras. 

Tiesą sakant, apibūdinti apie ką šis filmas yra tikrai sudėtinga. Režisierius Mani Haghighi sumaniai sukuria situaciją, kurioje pačiam žiūrovui leidžiama pasirinkti pagrindinę filmo temą, o taip pat ir kas šioje istorijoje yra tikra, o kas išgalvota. Ne veltui šio filmo pavadinime įrašytas šauktukas. Nutemdamas kino mėgėjus į psichodelinę dykumą filmas „Drakonas atvyksta!“ leidžia patirti tai, ko kartais net nesitikime eidami į kino teatrą.