Kuprotas kalnas

Režisieriaus Ang Lee romantinėje dramoje ,,Kuprotas kalnas”  didelį vaidmenį atlieka pats kalnas, kurio motyvas filme kartojasi vis primindamas apie galimą ir tuo pačiu nepasiekiamą idilę. Kalnas filmo pradžioje veikia lyg akstinas Ennio ir Jacko aistrai prasidėti. Tačiau kalno svoris ir metamas šešėlis tuo pačiu yra ir pranašas, kuris sufleruoja apie tai, kad šie santykiai yra slegiami naštos, slaptumo ir iš esmės esantys negalimi. Paskutinį kartą fizinėje formoje kalną matome ir jiems pirmą kartą išsiskiriant vasarai pasibaigus. Jackas mato Ennį automobilio veidrodėlyje, o už jo stovi pats Kuprotas kalnas. Čia baigiasi ta idilė, kuri daugiau taip pat niekada nepasikartos. Vėliau kalno simbolis grįžta atvirutės forma, kai Jackas atvažiuoja pas Ennį ir jie vėl susitinka kelioms meilės dienoms. Apie kiekvieną jų susitkimą išduoda tas pats atviruko su kalnu motyvas. Tačiau vyrų gyveninmams sudetingėjant keičiasi jų santykiai, Jackas nerimsta siūlydamas gyventi idilėje, kaip tada, kai viskas prasidėjo ant kalno, tačiau Ennis yra realistas ir sužlugdo Jacko idealistines mintis. Čia atsiskleidžia kalno šešėlis ir jo kuriamos negandos. Kuproto kalno motyvas sugrįžta pačioje istorijos pabaigoje, kai Ennis sužino apie Jacko mirtį. Jo žmona praneša, apie velionio norą, kad jo pelenus išbarstytų ant Kuproto kalno, tai vieta, kuri jaunystėje įžiebė jam aistrą ir meilę, vėliau gyvenime suteikusi dar keletą trumpų laimės akimirkų. Ennis pasilieka Kuproto kalno atviruką, kuris jam primena tą gyvenimą, kurį galėjo turėti, tačiau baimė jį sustabdė.